Hur mycket kan man hata någon!?

Sonen, Martin med Koi-fisktavlan om ni minns, lät sig övertalas att, för en gångs skull fira jul med mamma i lyx-sommarstället  på Gotland. 

Det tog tre timmar.

När konflikten var ett faktum bad Martin om en enskild konversation med sin mamma för att reda ut saken. Då rusar hon, animerat, ut för att hämta den förre Direktören (finns ett tv4-reportage(kalla fakta) om honom då han inte kom till intervjun trots att de satt och ringde honom i direktsändning) som skulle ta över konflikten. In träder herr Direktör och mästrar oavbrutet (jo, jag har lyssnat, bitande i knogarna för att inte skapa större konflikt mellan mamman och mig inför barnen) och radikalt fördjupar konflikten. Bravo! 
Låt mig fälla ett personligt färgat omdöme om de båda - x har inte alla bestick i lådan och min fd granne som tjuvkn'''e min fru innan hans egen fru låg i graven kan inte få hissen att gå ända upp. Hamlet någon?!
Martins röst spricker, han hulkar utan att få fram ett ord och där sitter jag - mitt jädra fån -  utan att kunna hjälpa. Delaktig tillikia då jag uppmanadade honom till resan. En Riktigt Hatfull Jul.

Mitt raseri är gränslöst och trots att jag är medveten om att de flesta av er nu tar avstånd från mig och mina känslor vill jag ändå säga: Jag hatar dem båda.

Imorgon är det Jul. 
Jag hoppas ni alla får en fröjdefull sådan. Själv ska jag undvika att ringa gamla vänner för att skipa rättvisa och äta pepparkakor för att bli lika snäll som jag verkligen vill vara.


Kommentarer
Postat av: johanna

Ja- det där med jul och att "vara snäll mot alla" är inte sååå lätt, speciellt om man har blivit sårad...

Hoppas att du inte hata jul då!

En jätte god jul ändå (eller vill du inte har mer jul?) och många pepperkakor.

johanna

Postat av: Fanny

Ta hand om dig, du begåvade och kloke man. kram

Och God Jul, fast du kanske inte vill höra det... ;-)

2008-12-24 @ 10:44:26
URL: http://pembadesign.blogspot.com
Postat av: Laila

Men då... Det är så tråkigt att det ska behöva vara så. Att vuxna inte lyssnar och kan förstå utan bara vill ta över och prata.

Hoppas du får hem sonen snart igen och att ni kan ta vara på den stunden



Ha en skön jul trots allt, Peter

2008-12-24 @ 23:08:06
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Gunvor

Jag förstår din ilska och uppgivenhet! Det är inte rätt mot barnen när vuxna inte klarar av att vara just vuxna!

Hoppas att du trots detta fick en bra jul och inte åt för många pepparkakor ...

2008-12-25 @ 12:25:20
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: anna

Hoppas din jul blev lugn och inte så hatfylld trots allt...



kram

2008-12-26 @ 01:03:24
URL: http://www.pyssloteket.se
Postat av: mia

Jag har full förståelse för ditt hat utbrott! Jag delar dessa känslor om än mot andra objekt moahhhh Skönt att du överlevde, men ais är jag på att ni varit på Gotland som är det underbaraste stället i världen!!



Kram Mia

2008-12-28 @ 11:59:47
URL: http://www.mia-miao.blogspot.com
Postat av: maria

Fy fan, inte kul för Martin...

Hoppas att det löser sig för honom, för det är så illa när vuxna inte tar ungarna på allvar..

kramisar till dig vännen!!!

2009-01-02 @ 22:11:23
URL: http://skatemariah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0