En raggig katt bland silverblanka hermeliner

Så har jag, den "ende mannen" i scrapvärlden skapat en egen blogg. 
Vart  jag än kommer, vem jag än möter, så tvingas jag ursäkt mig för mitt kön. För att reda ut det uppenbara; jag är en medelålders man som boxas och styrketränar, gillar tjejer (ju fler desto bättre) och som scrappar. Befrielsen från de gängse kultursnobbistiska kraven gör att det, för mig, blir en tankens lek med handen (eller tvärtom). Till vardags så är jag affärskonsult med inriktning på marknadsföring, men delar av min fritid tillbringar jag med glue-dots på armbågarna, glitter på tröjan och stämpelfärg under naglarna.image1

Bröllopstavla, format 50 x 50 cm med handmålad passparteaout, champagnefärgat bottenpapper, band och blommor från Papprika. i övrigt innehåller den element från själva bröllopsinbjudan och den efterföljande festen.


Samtidigt som jag alltsom oftast möts av förvåning så får jag, efter att den första chocken lagt sig, ett öppet och vänligt bemötande var jag än kommer. Heder till er alla butiksägarinnor och scrapptjejer!

Jag gör ofta tavlor med 3-dimensionella inslag som den ovan. Runt 50 x 50 cm och handmålad passparteaout med dekorerad ram. Alltsom oftast säljer jag dem efter beställning.

Jag började scrappa (utan att känna till  begreppet) efter att ha blivit deppig efter en avslutad relation. Med tiden (sedan Augusti 2007) har jag kommit vidare med både relationen och scrappandet. 
Mesta delen av tiden skapar jag hemma i köket, där pinnar och pinaler ombesörjer en sagolik röra till morgonkaffet morgonen efter, och på Papprika.


Den här bloggen har tillkommit på uppmaning från flera håll och är tänkt att tjäna som en inspiration och en dokumentation till alla som har ork och lust att läsa den.

Håll tillgodo vänner.


Peter

Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att få se en så ovanlig fågel som en hetero-man med samma klippåklistra-beroende som oss pysseltjejer...
..och kul att se att du verkligen KAN scrappa - du är ju faktiskt apbra! :)

Ser fram emot att få se fler alster från dig.
Har nu lagt din blogg till mina favoriter, så jag kommer nog att kika förbi här titt som tätt. :D

*kram*
//N

2008-01-22 @ 18:06:00
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Isa

fantastiskt roligt att få se att öven ni killar vill o kan var med på denn a roliga hobby. ´Jag tycker inte att det är speciellt konstigt heller snarare konstigt att inte fler håller på eftersom det är många män som håller på med olika inriktningar i media där man ska vara kreativ. Men kanske du inspirerar fler! Som min make tex....ha ha

2008-01-22 @ 18:26:43
Postat av: Marie

Kul med killar i "branschen". Skaran växer med några stycken per år.
Två killar/män är anmälda till årets scrapevent (www.scrapevent.se). Är du månne den ena (den andra vet jag)?
I vilket fall som; kul att du finner nöje i hobbyn och kul att se dina tolkningar.

2008-01-23 @ 16:54:35
URL: http://maraij.blogg.se
Postat av: jennie

You go boy!
Vad duktig du är. Dina layouts är ju jättefina. Och vilka fina kort.

Lycka till med scrappandet.
Jag kommer nog att kika in här ite titt som tätt.

Kram från mig!

2008-01-23 @ 18:36:45
URL: http://jenniejummie.blogspot.com
Postat av: Cecilia/cicci

Hej!
Vi sågs i butiken i Oskarström.
Dom stämplar du ritar är verkligen något som stämpel världen behöver,lite coolare och tuffa.
Tror jag absolut på!!!
Och Killen Du kan scrapa oxå!!

Trevligt att träffas du gjorde verkligen intryck!
Riktigt häftigt.
Hoppas du får lansera dina stämplar!

Cicci från scrapbutiken Pysselgården i Oskarström.

2008-02-08 @ 17:32:07
Postat av: Karin

Hittade hit idag och är så glad att det inte baaaara är tjejer som scrappar. Gillar namnet på din blogg också. Hoppas att det kommer fler och mer killar som fattar hur kul scrapbooking är och att det inte alls är tramsigt. dessutom är det lysande att kombinera med fotografering som inte killar verkar tveka inför.



Jag vill se mer av vad du skapat!



/Karin

2008-05-21 @ 18:40:49
URL: http://www.kreativ365.se
Postat av: Monica O

Hej!!



Hittade hit genom en annan blogg. Kul att se att även killar scrappar. Gillar ditt sätt att skapa.



//Monica

2008-05-23 @ 11:57:02
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0