Arrivederci sade hon..

...fast med ett svenskt uttal; [arrivirdechi] - inte ett italienskt [arrivederrchi. Inte vet jag, kanske är det så att italienska är franska light. Italienska är att vara "kontinental" utan att vara pretentiös. Låtsats veta att vara om och kring sig men vimsa runt i verkligheten utan mål och riktning. Arrivederci. Inte god kväll/afton och tack - på återseende (Bon soir, merci au revoir/buona sera, grazie, arrivederci). Käckt så det förslår vill jag lova. Lite som att säga "hejsanhoppsan" när man går från bättre middag. Jisses vad vi vill vara några andra än de vi egentligen är.




Häromsistone hade vi gårdsfest. Alla bar ut efter vad huset förmådde; wokat och marinerat enligt TV4as alla råd och rön (bäst var köp-pizzan som slukades i ett nafs). Sist kom kaffet och de frysta bakverken (ingen bakar sockerkakor själv numer - de köps och micras). Ödesfrågan blev - eh - vem har kaffebryggare?!
Svaret var att ingen i medelklassparadiset hade någon. Esspressobryggare är lika standard som platt-TV. 
Medelklassen i Sverige är kanske inte så häftig trots allt? Arrivederci medelklass.




Igår var det Scrappmara på Papprika. Jag var där (med sällskap av miss Persia) dock med sent anländande. Hann med att göra en almanacka och hann inte med att ta bilder. Jag blev för upptagen med att diskutera vissas bokstavskombinationer :)
Innan dess han jag med att göra ett besök på Syfestivalen (som enda man - gömde mig dock under Pressleg). En som inte gömde sig var ena halvan av Landstoken som var den andre mannen där och också gillade Scrapbooking. Kanske är det början på något eller slutet på min maskulinitet...?
Vore det inte dags för en Scrappfestival?



Kommentarer
Postat av: Anna-Lena/Hönan

Hmmm var det du som var runt och fotade på fredagen??? Jag satt och pysslade i Engströms monter.

Finns det bilder att skåda någon stans;-)

/A-L

2008-11-15 @ 23:38:11
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com
Postat av: Peter

Nu gissar jag att du talar om Fotomässan? I så fall vet jag att jag inte var där alls på fredagen utan endast på lördagen. Inga bilder således. :(

2008-11-19 @ 09:17:31
URL: http://realmenscrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0