Varför gör jag inga projekt?

Jag har så mycket annat skapande på gång att jag inte har ro att packa upp allt, fundera ut ett projekt och sedan sitta stilla till jag känner mig färdig.
Här är några exempel av de saker jag tillverkat under senaste månaderna. Allt är från scratch, dvs att det inte finns någon bild eller något fysiskt att utgå ifrån. Jag har byggt dem genom att lägga lager på lager av olika effekter till de skapat något som ögat känner igen som ett verkligt objekt. De är alla klickbara och kan printas ut om ni själva vill använda dem:




Först ut är en svart grunge-pappersbakgrund. Sexigt underlag för text eller bilder.

Här är den i rött också:



Klickbar miniatyr som ovan:



Sedan tog jag och tillverkade ett schackmönster i illustrator:



...och genom ett sinnrikt användande av Displacement Map i Photoshop fick jag till en trashad flagga till en annons för motocross:





Hoppas det var till någon glädje. Vill ni så lägger jag upp en tutorial på hur man gör sådant här?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja, tack! Det skulle komma väl till pass ;)

2008-10-31 @ 00:10:52
URL: http://drmmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0