Åsse liten bit på vägen..

Satt, som redan nämts, ett par timmar igår på Papprika. Dagen innan hade jag målat upp passe-partout:en, (knepigt ord det där) kapat upp en miljon remsor av en text (se bilden)
och sedan vidtog en orgie i 3d-kuddar. Resultaten ser ni nedan. Hastigt hopsmällt för att ni ska se min förvirring fullständigt blottlagd. Temat är "My Roaring 70's" och är ett homage på en del av min barndom då jag var funktionär på dragracingtävlingar. Detta var innan datalogistik och billiga intecom-system vilket innebar att jag fick rusa, i träskor(!), mellan tidtagningsbussen och depån för att beordra fram rätt par till nästa heat. Otroligt kul för en tonårsgrabb och en bild av en naivitet som aldrig mer återkommer. Detta skulle ju aldrig tillåtas idag och ingen 13-åring skulle heller åtnjuta det ansvaret och förtroendet. 

Malin; ja för fasen! Glue dots i 3d är en vinnare. Fast nu hade du fått in lite större 3d-kuddar (Therm-o-Web Foam Squares) som jag naturligtvis inte kunde låta bli :) Finns visst i svart också.

image57
image58
Liten låtsastidning.

image59
Detalj.

image60
En detalj till.

Kolla! Inga blommor! :)
Vi får se vad som händer.....

Kommentarer
Postat av: Fanny

Skiiitsnygg! Ascool. Min son skulle älska den. Han är 4 år och biiiltokig. Ska nog scrappa nåt till hans rum med bilar! Tack för inspirationen!

2008-02-17 @ 18:05:29
URL: http://pembadesign.blogspot.com
Postat av: Koala

Men gud vad coolt med textremsorna - det måste jag lifta nån gång. Är inte de där IKEA-ramarna det bästa som de har gjort någon gång? Det finns ju oändliga möjligheter!

Karin

2008-02-18 @ 19:51:53
URL: http://koalacraft.blogspot.com
Postat av: skatemariah

Snyggt...men jag saknar checker rutigt, antingen på ramen & tom kanske på sidorna...eller en sån detalj i tex en flagga....
Må bäst/ Maria

2008-02-18 @ 22:20:21
URL: http://skatemariah.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vad läcker den blir, visst är det kul m 3-D kuddar, själv blir jag tokig på alla de små vita lapparna som ska bort. Den lilla tidningen blev licksom pricket över i`t.

Ja vad säger man om rosa mos?, min man var ialla fall modig och hade med sig resterna till matlåda nästa dag (till en motorcykelchopperstudio) långt krångligt ord, ha.
Jag scrappar oftast hemma, men beger jag mig ut så är det alltid till Papprika. Det ligger dock på fel sida stan för mig. Har inget körkort så det blir inte så ofta, försöker prícka in någon mara med jämna mellanrum.

Ha det gott

2008-02-20 @ 09:37:28
URL: http://jendesign.blogg.se
Postat av: Åsa

Coola bilder, tom jag som inte alls kan nånting om bilar kan se att det där är nåt extra!


Sen måste jag ju bara tillägga att 3D-kuddar är ALDRIG fel ;-)

2008-02-20 @ 22:19:09
URL: http://virves-krypin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0