Lite mer...

My Roaring 70's är ju temat och nu är texterna förbehandlade. Gjorde denna flame-logo i Illustrator, vred in texten och printade ut den. När mitt ordinarie arbete var klart för dagen (vid lunch) stack jag över till Papprika och fick tipset att använda Judi Kins "Diamond Glaze" för att få den att se ut som en epoxy-dekal. Sagt och gjort, efter att ha svurit över bubblorna och konstaterat att man kunde få den trögflytande ytan att torka snabbare med embossingpistolen, så ligger den nu på köksbordet och påminner starkt om en industritillverkad dekal. Under tiden tog jag några kartongbokstäver ("chips") och målade dem med akryl; rött och sedan gult i kanterna. Det är de som kommer att utgöra "70's" på motivet. Sedan "diamond-glaze:ade" jag dem också. Groovy! Bild på dem kommer också så småningom. 

I alla fall; här är min egentillverkade logo "Roaring!"

image62

Kommentarer
Postat av: Fanny

Diamond Glaze är coolt! Fnissade när jag läste om bubblorna. Been there, done that... ;-) Skitsnygg logga. Ser fram emot att se resultatet med siffrorna...

2008-02-19 @ 08:23:36
URL: http://pembadesign.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Vilka läckra saker du gör! Rita gärna fler häftiga stämpelmotiv - de är precis i min smak!
Diamond Glaze gör jag av med litervis emellanåt - en vass synål är perfekt för att få bukt med bubblorna.

2008-02-21 @ 18:46:50
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0