Natten närmar sig...

...och jag äger en tomhet jag gärna kan vara utan. Helen Sjöholms "Snurra min Jord" beskriver den nog närmast.

Du snurrar, min jord, som en stjärna
Du virvlar i vind som en tärna
Som fartyg har virvlande tärnor
har jorden en snurra av stjärnor

Snurra min jord
låt mig följa med dig
Jag är lika värnlös som du
Snurra min jord
du får inte ge dig
Jag vet ingen stjärna som du
Snurra och dansa med oss
fast vi är bara bloss som du
Du skälver min jord
som du själv är ombord, min vän
Natten söker alltid dagen

Bilderna är från kvällen. Håll tillgodo och hoppas er jord snurrar ömsint med er.







(har jag tur mår jag bättre i morgon...)

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Fantastiska foton! Och visst är "Snurra min jord" vacker? Svenska texten är av Lars Forsell men den är fransk från början ;)

2008-08-31 @ 18:56:12
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Fanny

Otroooligt vackra bilder. Du som bor i sjöstaden ska väl självklart gå på Sjöstadsdagen den 6? Då har du chansen att höra mig sjunga o spela. 12.30 utanför GlashusEtt... :-D. Kom fram och säg hej efteråt vettja!

2008-08-31 @ 19:16:03
URL: http://pembadesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0