Gott Nytt År till er allihop...

...om det nu blir det med tanke på dystopierna som haglar över oss....?

I alla fall fick jag leka taxi med Malin och hennes syster igår. Hennes nya bilbatteriet var inte installerat vilket borde ge mig onda aningar om frusna fingrar, batterisyra på kläderna och panisk förtvivlan över hur det hela ska gå ihop, alltmedan systrarna entusiastiskt tittar på med kaffekopp och cigg i köksfönstret.
I alla fall stövlade de sista timmarna fram mot det nya året utan att de kunnat besöka Systembolaget och jag fick en vision om hur de, sörplande på te och ostmackor, skulle minnas det gamla. Sagt och gjort; jag körde dem till spriten.

Därefter for jag och Martin till syster och mamma för att få en pangmiddag med allt utom hummer (blev kalvstek i stället som fyllde ut det sista där inte löjrommen fick plats).
Klockan blev tolv och sedan for vi över till systrarna för att rädda dem undan ensamheten. Vi blev onekligen välkomnade trots att de inte var ensamma och efter halvannan timmes babbel där bl a Malin lyckade förvärra min hörselskada och jag drällde stearin på hennes stereo (var nykter - körde bil) så återvände Martin och jag till vår ungkarlslya innan vi somnade.

Väl vaken och mumsande på kokta ägg och Kalles i morse fick jag syn på detta genom köksfönstret:



Vad har hänt?
"Så här gör en handbollsmålvakt"
"Ska vi leka det där tv-programmet där de måste passa in i utskurna mönster i frigolit annars ramlar man i vatten - jag fixar en form som vi kan använda"
"Jag  m å s t e  in på festen"
"Jag  m å s t e  ut från festen"

You tell me, men en sak vet jag - vederbörande lär inte ge sig tillkänna för att dra ersättningen från dennes försäkringsbolag. Det blir till att försöka med föreningens eller ta det från avgiften.

I alla fall - Ett gott nytt år till er alla!

Kommentarer
Postat av: Katarina

God Fortsättning från Sparreholm där jag har tillbringat nyårshelgen.

Kramar Katarina

2009-01-01 @ 17:03:21
URL: http://www.kattaskarameller.blogspot.com
Postat av: Maria

Gott allt på dig me...o kram

2009-01-02 @ 22:15:39
URL: http://skatemariah.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Gott nytt år till dig också. Jag tror att det är en heffaklump som varit i farten ;)

2009-01-03 @ 22:06:07
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Chris

:-)) Glömde du att berätta! Vilket snille!!

2009-01-03 @ 23:41:20
Postat av: Katarina

Haha, jag vågar inte ens tänka på vad som hänt där - det ser ut som om någon har varit en smula panikslagen. Hoppas i alla fall att vem det nu än var, överlevde.

2009-01-06 @ 00:50:55
URL: http://katols.wordpress.com
Postat av: Jenny

Hmmm, det ser onekligen lite skumt ut, håller med Katarina, hoppas ingen gjorde illa sig.



God fortsättning på det nya året.

2009-01-06 @ 19:00:01
URL: http://jendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0